Te kuulate raadio kahte ning meil on hea meel tervitada stuudios Jarekit ehk siis Shealistsi, tere. Tere. Tervist. Sinul on siis välja tulnud verivärske plaat, mida võib kohe ette rutates öelda, et on sinu parim plaat ja kuivõrd see on seda imelikum, et sul on üldse väga head plaadid olnud, aga no et sellest saab veel paremaks minna ja nüüd ei usu. Ja plaadi nimi on miskipärast taevas ja perse. Kas natuke roppe ei ole vaja ja kust selline nimi tuli? Loomulikult aga, aga nimi tuli. Jaagu poolest tegime Taavi Eelmaaga ja Rein pakuga Von Krahli teatris eelmine aasta etendust Faust mille esialgne etenduse esialgne nimi pidigi olema Taevase persest seal tegevus toimus taevas ja põrgu asemel oli selline koht nagu perse tegelikult. Ja vaat see plaat on suurelt või noh, ütleme enamuselt kirjutatud sealsamas Von Krahli teatris ja ja ma mõtlen, need laulud on kirjutatud plaat ise kirjutatud kuskil tehases plaanitakse teha. Aga et need laulud on välja mõeldud ja pärast ma kodustuudios lindistatud ja selle etenduse etenduse vaimsusega ja mõned lood on isegi sealt etendusest pärit. Et siis oli loogiline jätk, et ma panen plaadi nimeks taevas ja perse, aga sellest saab aru ka inimene, kes ei ole seda Fausti näinud. Nojah, sest see sest lood räägivad taevast ja Ma arvan, et mis seal aru saada, siin plaadi pealkiri on taevas ja perse siin peale hitt, eks ole, minu inimesed, mis on iseseisev suurus, Eesti ütleme muusikas, kui nii võib öelda, mõtlesime, et teeme sellest alguses eraldi singli, aga aga samas see ei ole nagu minu enda jaoks ei ole nagu tähtsam laul kui teised laulud. Et mul on kõikide lauludega mingisugune läbielamine ja, ja see on minu jaoks täpselt ütleme sama võimsa emotsionaalsusega. Väga hea, et sa seda ütlesid, et sul on iga lauluga läbielamine just sellist täna hommikul peldikud, kodus ikka hommikul käivad, aga me tahame sellest. Ühesõnaga mul tekkis selline mõte, et kutsuma kindlasti Jaagup Kreemi kunagi stuudiosse ja mul on temal on üks, üks ema küsimus on, ma saan selle need küsimused ära küsida. Ja nimelt tema on kunagi intervjuus väitnud, et kõik tema laulud sünnivad isiklikust läbielamisest ja nii edasi. Et mis mõtlen seda, et teed laulu, mis sünnib isiklikust läbielamisest siis kuidas on ikkagi võimalik seda raadiost kuulata ja kuulata ja kuulata ja kuulata ja lasta seda mängida ja mängida ja mängida ja siis veel müüa ja müüa isiklikke lugusid, kuidas see võimalik on? Kõige parem on müüa seda libero, müüa ennast, see on vana tõde, et seda oma oskusi, oma andeid, kõike seda ja see on hea siukene. Ütleme, et see on niisugune mõnus, ära kasuta enda ärakasutamine, et sa, et sa nagu elada ennast välja, sa saad nagu enda jaoks mingisuguse ravi enda näol ise oled enda psühholoog, ütleme mina kuulan näiteks enda laulu laulu ja õpin sellest. Naljakas, kui see ei ole, aga ma teen seda, et saan nagu asjadest paremini aru, nagu endast paremini aru ei häiri. Tuhanded inimesed kuulavad, seda ei häiri, Pärt üheskoos kuulame ja vaatame. Et mis mees sa siis oled? Ei nojah, mis mees ma olen, iga laul elab oma elu edasi, kui inimene selle ära teinud, et mina räägin näiteks seal mingisuguses laulus räägin oma mingist läbielamisest, aga teise inimese jaoks on hoopis mingi tema elusündmus minu jaoks üldse assotsieerub sellega. Võimalusi on mitmeid. Ma tulen veel korraks tagasi selle minu inimeste ja, ja perseteema juurde. Et see, minu inimesed on sellel plaadil üsna selline mõnes mõttes nagu eriline lugu, et vaatan plaat on iseenesest üsna paljudes kohtades selline küllaltki ropp. Tegelikult ei ole, oleme ausad tegelikult peale ropp laul sellise rahvaliku kõnepruugiga üks laul on selle rahvaliku, ülejäänud on ikkagi silmas pead kiima, kiima jah, aga see räägib samas asjast, see räägib surmapatust. Kiim on teadupoolest noh, tiirus surmavat. Ja siis panin taustaks selle käima. Proovisin tehniliselt väiksed näite, et selline roplo Ei, seal ma ei olnud. No siin on selgelt näha, et üks et meest piinab mingisugune mingisugune teine mees tema seest kiimane ja, ja, ja ei lase rahulikult olla ja see ongi ropp mees ega, ega see, keda see mees piinab, see kiin. See ise on jumalast normaalne, rahulik ja tore inimene ja tema, ütles Taettani Tiirane värd. Ja ta eitab seda. Ta eitab täpselt ja mis minu inimesed siia, minu inimestega juttu ma tahtsingi seda küsida lihtsalt, et et minu inimeste, Sid võeti paljude inimeste poolt vastu nagu, nagu selline ala nagu eesti uus ümin või noh, vähemalt nagu presidendi kõne ja nii edasi. Kas sul ei tekkinud sellest endal siukest mingit kiusatust ollagi, selline pateetiline, isamaaline talv on, pigem, on hoopis selline teistsugune. No mina ei ole mingi mingi maailma randa või mingisugune, ma ütlen, see on, see on minu jaoks minu inimesed on minu jaoks mingisuguse isikliku tähendusega lugu, see ei seostu mulle vabariigi aastapäeva Eesti presidendi. Ei selle ega eelmise, noh, see ei seostu mulle nende asjadega üldse laulu minu sõpradele. Ja, ja noh, tatsit nojah, need mina minu jaoks mõtlesin, et minu jaoks on täpselt samasugune laul nagu kõik teised laulud. Et võib-olla võib-olla see on jah, oleks mingi. Ma ei tea, müügi pärast oleks lahe olnud, kui oleks sellest eraldi singli teinud ja pannud nimeks veel, ma ei tea, Eesti uusim või mis iganes ikka tehase liis taevas ja perse sisaldab hitti hästi suurelt minu inimese viitsi vist tegeletakse, vahet, vahet ei ole, laulan peale ja, ja need, kes tahavad seda laulu kuulata, neid ostavad endale taevas ja perse olgu see kasvõi ükskõik, kes nad on. Ja see lugu on ju tegelikult tehtud väga kihvtilt suure orkestriga, eks ole. Kas, kas just kihvt on tehtud ikka rätte astad tuhandeid-tuhandeid ei ole päris, aga. On ikka, oleme ikka ausalt seda ikka tehtud tehtud, kihvt on hoopis see, seal paar laulu on tehtud näiteks. Väikse Ma ei tea, Kasija sündiga võib, see ongi, see ei olegi, ei olegi see, see on tavaline muna kodus, muide väike asi ja väga te laule sellega sai ka midagi teha. Valitseda patarei Isidki seal kahjuks küll jah, täpselt nii ongi, tunnistades, et sellel pole isegi vaat seda kõrvaklapiväljundit, et sa pead põhimõtteliselt ise sinna ehitama, selle väljundi. Seal on oma sisseehitatud kõlarit, sellest ehitamale kõrvaldati väld, et seal oma selline nokitsemine. Orkestriga, mida sa nokki, säästad pilli ära mängid sisse ikka uhke tunne, mõtlen, mitukümmend inimest mängivad sinu lugu. Poognat peos, koor laulab kinni, plekib. Kuulame su plaadi pealt ühte lugu. Mis on minu meelest, vaadake raadiosõbralikum lugusid pealt ja mille refrään on nüüd küll raudselt kõige parem. Mida ma olen üldse viimasel ajal eesti muusikas kuulnud, selle loo nimi on ilu, päästab. Uus ootus. Kääbuse Vanaudin tellivad väikest südamesse armastust. BNS saladust, et asi on vaiba läämise Kallis ilus naeratus. Kas ta on seal aukirja ja ma ei näe seal ajaloo tuntud või lihtsalt on nii. Ma ei Ole nii hull, ei saa. Kõiki haldatu võib vabalt ollagi seal vaateaknal saivad ta võimalust. Uudist on risti et võluda Sarapuu loata ära. Ei riski. Igaühe. Igaühe süda olgu palve kandikul minu poole tõstetud silmus, süda, igaüks on kui klaasikild liivas sügispäikeses tantsi, pehme eikusagilt. Tohoh, mis asi see nüüd on, jumala hääl või jumaldab selles laulus kaasa täpselt. Ja see on tõenäoliselt ma ei, ma ei ole kuulnud, et maailmas on mõni plaat välja anda, kus teeb kaasa jumal pärisemal tähisjumalateks on päris. See on, kes seda etendust siis näinud ei ole. Hakkame otsast peale, meil on stuudiosse liis ja etenduse Faustist bändi nimi ja meil on stuudios Jarek Jarek, stuudios on täna jale bändi nimi. Meil on stuudios Jarek Kasar ühemehebändist välistäpsem ja kes tegi kaasa etenduses paust, kust on pärit see lugu, mida me äsja just kuulasime etenduses paust, siis tegi kaasa ka jumal, kes tegi seda laest alla rippuvat munade kujul, mida aeg-ajalt jumal nõudis, sügataks see nüüd siis öeldud, et siin on ikka jumala mõtteid natuke, kas see oli su esimene ülesastumine laval? Soust ei ole. Ma olen teinud veel Vanemuise teatris lapsena igasuguseid tükke Ain Mäeotsa esimeses lavastuses Kaval-Ants ja Vanapagan mängisin ma vanapagana Allast. Ja siis olen olnud muusikalis väiksena muusikalis. Oliver Ülo vilimaa lavastus. Mängisin kõike lapsi, mängisin lastekodulast ja vargalast. Ja siis ma olen ikka olnud lavale Toskas oopereid ooperis, Putšiini ooperis Tosca mängisin kolmanda vaatuse esimese ütleme esimest aariat, laulsin mina, äge, käisin isegi Rootsis sellega väga kõva. Et tegemist on vana kogemuse näitlejaga, aga sel suvel läheb siis asi päris hulluks kätte, sa hakkad mängimas kuningas Ubu rolli, mis on siis, no teatri suvelavastus teist suve järjest, eelmine suvi tegi seda, Tõnis Mägi. Sa käisid kindlasti vaatamas, eks ole? No ma tegin sellele etendusele muusikalise kujunduse, et et olude sunnil pidin seda vaatama ka väga palju kordi. Ei pea, sa ei pea enam teksti õppima. Ma pean seda teksti väga õppima, sest see on, oleme ausad, sihukene, seosetu häma. Ma pean seda ja väga õppima, et midagi noh, kui Taavi Eelma kirjutatud paust oli, ütleme seal oli täielik loogika, pauk, siis selles hobuse ei ole, see on ikka suur, kardinaalselt erinev jah, et see on absurd ja, ja ongi lihtsalt ütleme, aust lolli mänginud Bacotti pähe, aga lolli mängima. Ja tuleb ilmselt sama meeleolukas kui möödunud aastal, ma kujutan ette, ma loodan jah, kas meil oleks juhe korraks kokku tahtagi, seda, kas küsimuse vastata sellele ja, või ei, eks last ära lasteaia ja siis mõtlesin, oleksin küsinud, kas küsimus on mul läks meelest ära, ma küsin miks-küsimusi, miks sa selle rolli vastu võtsid, et sa ikka nüüd juba nii kõva näitlejana? Absoluutselt mitte, ma kahtlesin õudselt, et noh, ma ei tahtnud tegelikult väga alguses üldse seda öeldi vastu võtta. Küsisin sõpradelt nõu ja siis sõbrad, aga noh, proovi ette ära, et lahe pärast kunagi kirjutada, kui tahad võib-olla laval rohkem kunagi möllata, et siis on hea kirjutada, mänginud NO 99 teatreese kuninga kubu ralli peaosa, peaosa, kõvad näitlejad olid sihuksed mul järel. Kas sa, kas sa oma sõbra Tõnismäe käest ka küsisid tema kogemust ja seda, miks ta seal edasi enam ei mängi? Ei, nojah. Ma nägin kõike seda lavastuse perioodi ja ja ja seda. Elasime seal Tõnisega praktiliselt ühes kohas, elasime Peeter Jalaka juures. Et siis suhtlesime kogu aeg teemal, kas järgmine aasta on mõtet teha seda etendust Tõnisel, kas ta tahab teha, sest ma teadsin, et ta ei taha seda teha, noh tal on mingid uued väljakutsed ja asjad. Et miks kaks aastat järjest lammutada? Ma ütlen, ma olin ise ka hästi kahtleval seisukohal, aga nüüd, kui ma sellele vastu võtnud, siis vähim, mis ma teha saan, on see teha parim. Parimad. Vähim vähim, mis ma teha saan, on anda parim. Proovid käivad juba, ei ole veel, proovid, hakkad käima ülejärgmine nädal, siis peab mul tekst peas olema praegu õpidki mis kõige esimene fraas endale etenduseks kuninga sugu ütleb. Emand hobu, mis teid küll tapmas takistab mind? Oo, näed, ongi veast, eks. See on nagu see, kui Arno isaga koolimajja jõudis, olid tunnid juba alanud ja siis peab lihtsalt meeles olema esimene lauset vaata et tuleb välja jätta, tuleb kui normaalne ja no mina ma tahaks ikka, et et sellest ei tuleks mingisugune must tindiplekk, minu siil oleks normaalne, kas ta tuleb? Oskad sa juba ette, tead, aga sedavõrd teistsugune tasub tulla vaatama neil, kes eelmine aasta käisid ka kindlasti kindlasti. Ma teen teda ikka. Mul seal mingisugused mõtted, kuidas Ubu võiksid tegelikult olla vaata mängiga kuni nii öelda kuningas ulguma mängin kuningapoeg poekubu. Et tema Tubu on minu ema, ahah. Et seal on ka üks suur erinevus jah. Et jaht, kui, kui Tõnis ja või ühesõnaga kuninga sugu eelmine aasta ja ebaDubolid paar, siis see aasta see aasta on teistmoodi, see suhe nagu huvitav, mõned laulud tänasel hetkel ei ole, aga ma tegelen sellega, ma pean seda kahe nädala pärast. Kõik me tahame, kahe nädala pärast tehtud laulud on alati nii, aga see on alati niimoodi. Aga kui kiiresti, kui kaua aega sul lähevad ühte laulu? Tund, või, või niimoodi, või siis teisalt mingisugune kuu aega, noh, oleneb, kuidas kohe mingi emotsioon ja mõte olemas, siis siis ta hästi kiiresti, aga nii kui hakkad nagu mis sa tahad sellest laulust? Stacki siukest kiiret ägedat lugu. Tihti on need kiired ägedad lood ägedamalt. Aeglaselt, kirjutades kirjutasid sinna palju kiireid, ägedaid lugusid, et oleks ikka äge ja millal esietendus on? Tead, sa, mäletad sa, millal see esiüldse käib? Ma ma tean, et see käib 15 Kümnenda juulini L tähega nagu labidas, aga aga algab siis kusagil kuu aega varem, kujutlen eieiei. Minu algab. 28. juulil liinil, täpselt hakkab, on esietendus kasvõi siis tuleb laulupidu. Ja siis tuleb ülejäänud etendust sul seoses uue plaadi tulekuga praegu nagu suvi, lihtsalt kontserte või ülesastumisi täis ei ole, aga no mul see Ubu, ma ei saa mingeid kontserte lubada, endale. Saad ikka mõne seal ikka lubada, ei majaka pungestava noor inimene, ma ei taha surra. Et, et üks asi korraga, mitut asja korraga teha. Ma näen küll neid artisti, kellel on kolm esinemist päevas, on minu meelest, see on tõesti nagu võimatu, ma olen ise ka teinud. Päevas maksimum ongi olnud, kolm esinemised on jube. Seike tegelikult jube, taastasid nädal aega. Jah, ma taastusin nüüd ka, valid nädalavahetusel tervise paradiisis Pärnus väga. Stuudios on inimene, kes oskab elada erinevalt nendest kahest, kes siin enne olid ja kes ei oska elada. Milliste oma lugudest sa planeerisid esitada ja oleksid tahtnud näha eurovisioonil mis isegi mina ei saanud küsimusest aruandluses, ma sain aru, aga ma hakkasin mõtlema, et et et ükskõik millist, noh, mis vahet seal on, noh, pulli pärast oleks võinud. Mis nendele nendele Eurovisiooni fännidele pääle lähegi, võiks minna? Kiimil, mis üldiselt nii palju, kui mina neid näinud olen, telekast inimest ei läheks, nad selleks on mingi varjatud kiim allasurutud, allasurutud tiim, jah, mitte otsene. Refrääni ära olen alla surutud, kiim jah, jah, ma arvan, et alati jääb, puuduks väikene reiv, näiteks oleks, laulan, mis oleks eurovisioonil kütnud. Jah. Siis päästadki Eesti eurotulemuseni viib meid ikka poolfinalist finaali, aga see oleks nii suur samm Eesti rahvale. Küll jaa, kuidas siis saaks nagu minevikku kordus, sinust hakatakse taas rääkima nagu eesti tegelikult presidendiks. Ja me juba täname sind ette selle eest. Soojus oli Jarek ühemehebändist Chaliis.