Eetris portaal tehnoloogiaga päris etapp Kristjan Port. Ühel pool lava istusid kolm raske isikuvastase kuriteo eest karistatud vangi. Nende vastas lava teisel poolel olid istet võtnud kolm Harvardi ülikooli üliõpilast. Toimus väitlustund aega, pärast hoogsat mõttevahetust vaagisid kohtunikud hetke ja kuulutasid välja võitja. Võitsid vangid. Saal täitus pealtvaatajaid. Tormilise aplausiga. Umbes nii tutvustas äsja toimunud väitlusvõistlust polstrid Jevener vangidest tiimiliikmete kohta. Peale isikuvastaste kuritegude, kuigi paljud täiendavad on öeldud see, et vähemalt ühel lasub hingel mõrv ja kõik kolm on mustanahalised ja Portunatu sotsiaalse taustaga. Samuti saame teada, et vahialuste vaidlusoskused pärinevad vangidele õppimisvõimalust pakkuvast programmist. 2001.-ks sel aastal eraisikute vabatahtlike annetustega käivitatud programmi ideeks on annetada vanglatesse vahendeid õppimaks jal peale kuritegevusega midagi helgemat. Põhimõtteliselt. Võib lugeda eesmärgi saavutamise õnnestunuks, sest riiklikest dokumentides retsidiivsuse tähistava vanglast vabanemise järgse kolme aasta jooksul on koolikursuse läbinutest türmi tagasi jõudnud alla kahe protsendi seni 300-st koolikava lõpetanust. Tavalisemad vanglaelu läbinute puhul retsidiivsuse näitaja kusagil 40 protsendi juures. Väitlusvõistluse. Üheks argumenteerimise teemaks oli kaitsta seisukohta, et riigikoolides tuleks sätestada reegel, mis võimaldab keelduda osa õpilasi kooli vastu võtmast, kui neil puuduvad dokumendid. Etteantud teema oli vangidest väitlustiimile aga ebameeldib, sest hinges polnud nad taolise seisukohaga nõus. Aga mis teha? Ülesanne nõuab etteantud argumendi kaitsmist. Vangide väitlus, rajanes tähelepanu kuule, et kõiki lapsi vastu võtvad riigikoolid muutuvad väljalongijate fabrikuteks sest õpetamiseks ei jagu kõigi jaoks ressurssi ja koolist saab nende päevane ladustamise koht ei midagi muud. Juhul kui riigikoolid paneksid pärast normaalses mahus klassidega. Komplekteerimist uksed kinni jättes osa lapsi tänavale, ilmuksid välja mittetulundusühingud ja mõned erakoolid, kes võib-olla pakuksid neile isegi parema hariduse. Sisuliselt olid vangid ise just taolise mittetulundusliku algatuse viljad. Kuid jätkem korraks need vangid, et lasta LÄBI OECD värske haridusega seotud raporti tõdemus. Põhjaliku analüüsi tulemustes selgub, et sagedasti arvutit kasutavate õpilaste Tulemused on halvemad. Populaarset trendi jälgides kulutavad koolid maailmas igal aastal peaaegu 25 miljardit eurot haridustehnoloogia hangetele. See on peamiselt siis arvutite ostmisele. Ülemaailmses võrdluses koolide arvutiseerimisse rohkem. Investeerinud riikides pole lugemise matemaatika, füüsika ja loodusteaduste õpitulemustes märgata erilisi paranemismärke. Paradoksaalne ilmselt on õppetöö tulemuslikkuse tippriikides nagu Lõuna-Koreas, Hiinas, Shanghais või Singapuris arvuti kasutamise näitajad koolides suhteliselt ühed madalamad. Samal ajal aga on seal õppivate laste digitaalsed oskused teistest paremad. Sotsiaalselt tundlike inimeste kurvastuseks leiavad raporti koostajad, et tehnoloogia abil ei ole õnnestunud sotsiaalmajanduslik. Kui lõhet vähendada, pigem vastupidi, tõenäoliselt on tehnoloogia kasutuse suurendamine seda isegi kasvatanud. Põhimõtteliselt. Vähendaks sotsiaalmajanduslikku lõhet, paremad lugemise ja matemaatika oskused. Kahjuks aga selgub, et tehnoloogiaga ülepingutamine. Võib teha siin karuteene. Raporti koostajate sõnum ei ole siiski tehnoloogia kasutuselevõttu mahategemine. Piiramine pigem nähakse lähiajalugu ja õppetunnina. Ja selles koolipingis peaks seekord olema poliitikud ning haridusjuhid kes võiks uuesti mõtestada, milleks ja kuidas koolis peaks aega veetma. Kindlasti ei peaks lapsi ladustama ega ka arendama poolautomatiseeritud farmi kultuuri ning koolist ei peaks. Kujunema vanglat aga alustuseks tutvustatud maailma tippülikooli väitlejaid võitnud mõrtsuk vangide vanglakoolis. Puudub võimalus kasutada internetti ühendatud arvuteid. Selle asemel saab kasutada raamatuid ja artikleid. Loomulikult juhul, kui vangla juhtkond peab võimalikuks taolised tellimused paarinädalase viitega täita. Vanglas partnerid. Kus inforuumist tegeletaksegi ilmselt just seetõttu rohkem õppimisega, see tähendab infopalu mälutakse põhjalikumalt. Jaga motiveeritamalt.