Tere eetris on portaal tehnoloogiakommentaaris etapp Kristjan Port. USA-s kulutatakse erinevate kaupade ja teenuste ostmisele elaniku kohta umbes 30000 dollarit aastas. Teisiti öeldes sealsetel elanikel üheskoos otsustada, milliste kaupade ja teenuste vahel tuleks jagada üheksa triljonit dollarit. Otsustamine ei ole kerge, eriti arvestades, et üksuse kaudu. Pojad teenuseid on klientidele vajalikud ja küllaltki suur osa tuleb neile täiendavalt siis maha müüa isegi kui nad neid tegelikult ei vaja. Oluline töö selles osas lasub turundusel ja reklaami. USA aastane reklaamiturg on umbes 350 miljardit dollarit. Tegelikult luuakse ühe sealse elaniku, 30 tuhanded Polari juhtimisele teatud kaupade juurde umbes 1200 dollari eest reklaame. Reklaamiturg on väga pingeline ja samast tulus. Kaupu ja teenuseid on rohkem, kui inimestel on nende tarbimiseks aega ja raha. Järelikult käib. Võitlus selle nimel, et klient annetaks oma aja ja raha just teatud kaupadele ja teenustele. See on ka põhjus, miks hakkasid internetti, olgugi, et nii kiiresti arenema kuna infokanali koju autosse, haiglasse või kinno vedamisega pikenes võimalus klienti reklaamidega ära rääkida. Oluline osa uue info ja kommunikatsioonitehnoloogiatele rajatud ettevõtluse äriplaanidest rajaneb samuti soovile saada osa reklaamide rahavoost endale. Vahendades siis neid oma klientidele. Näiteks väheneb nii Google'i kui Facebooki äriplaani reklaamide vahendamisel. Kliendi poolt vaadates on reklaamid muutunud aga aina intensiivsemalt, eks, et mitte öelda segavaks kurnavaks tüütavamaks. Liberaalse turu loomulikuks reaktsiooniks on muuta probleemid. Teenimise võimalusteks ja nii ongi turule ilmunud arvukalt rakendusi veebiteenuste erinevate rakenduste tüütute reklaamide blokeerimiseks. Paraku on aga reklaami saanud midagi rahaga võrdväärset sest kui pakkumiste paljususes tellitatud klient ei ole nõus. Äpi eest raha maksma või on valmis vaid väikesteks kulutusteks siis programmi tootmine on selles mõttes endiselt vanaaegne, et eeldab küllaltki suuri ja versiooniuuenduste tõttu kestvaid kulutusi. Lahendusena Ta on sündinud kokkulepe, milles klient saab tasuta võim odava raha eest soovitud rakenduse ja populaarse äpi looja võtab selle kasutajalt ekraani serva pandud reklaamiga killukese tema tähelepanu. Ja müüb selle siis reklaamiandjale edasi, saades peo peale sularaha. Väidet reklaami muutumisest raha asendajaks võib nüüd aga täpsustada, märkides, et maksevahendit asendab defitsiidiks muutunud tähelepanu. Samal ajal on arenenud reklaamijate teadlikkus ja võimekus. Kus hoolitseda selle eest, et nad peavad maksma paid reklaamidest, mida klient on reaalselt näinud esineb isegi kriteeriumi, milles raha saada. Kui klient on reklaami näinud vähemalt viis sekundit. Reklaamide blokeerimine ähvardab modernse maksemehhanismi aga ära lõhkuda. USA-s hinnatakse, et umbes kolmandik arvuti ja nutiseadmete kasutajatest tarvitab mõnda reklaame, blokeerivad meetodit. Veebiteenuseid ja rakendusi leivatööks tegijate reklaamist saadavad tulud on mõnel juhul. Langenud pea poole võrra. Valulik probleem sai hiljuti aga uut hoogu juurde, kui Apple'i värskem väljalase mobiilsete seadmete operatsioonisüsteemiga kaasa pannud veebilehitsejas võimaldasid. Kasutada reklaami, blokeerivaid laiendusi. Lisaks oli veebipoes koheselt saadaval ka sobiv. Rakendus ning sellest sai lühikese ajaga kõige enam alla laetud äpp. Kuni selle tegijad hakkasid Vaeva moraalsed längid ja ta eemaldas rakenduse häbstori virtuaalselt letilt. Ja loomulikult ilmus selle asemele peagi asendav toode kui öelda, et avalikkus on oma reklaamitõrjumist poolduvat meelsust piisava selgusega väljendanud. Hetkel on reklaame blokeerivate rakenduste valmistajad sõiduvees aga ei tea. Kui kauaks, sest ka nemad peavad ju kuidagi oma rakenduskulud tasa teenima. Nii ongi juba ilmunud arendajad, kes müüvad reklaamiandjatele aiaauke, mille kaudu lastakse osa vähem töötavaid reklaami, siis klientide silmad ette. Raamiandjad läksid liiale ega hoolinud lõppkasutajate pahameelest. Nüüd on siis jämedam ots seniste kannatajate käes. Kas sündimas ankult? Tuurne mõlema poole huvidega arvestav kokkuleppe või käivitub reklaamiandjate jaoks uus evolutsiooniline etapp, mis lõpeb uuel moel ajju tungiva juhendamisega parimast kaubast. Kuid. Siiski selge reklaamimine muutub endisest kallimaks ja see kajastub siis ka kaupade hinnas. Kes nad seda ei soovi, vaadaku siis rohkem reklaame.