Kui me oleme kuulnud seda, et Kristus on meie lunastaja, siis mõningad inimesed ütlevad, et mida ses kristlusest nii esile tõsta kuna ju on olnud ka enne teda teisi, kes on sama õpetanud. Jah, õpetus on iseasi, aga on kaks asja. See, millest me räägime ja seda, mis me teeme. Kristus ütles igal sammul Maidiis enese tahtmist, vaid isa tahtmist, kes minu on läkitanud see tähendab seda, et ta teostas ka seda, mida ta õpetas ja sellepärast ta sai need sõnad öelda kord kunagi inimestele, kes võimu vastu pattu tunnistada. Kui tänapäeva inimesed otsivad igasugu siin muid tõekspidamisi, milles oma rahuldus leida. Otsitakse idamaa filosoofiast, rahuldust ja buda usust ja igasugustest teistest usunditest. Ja isegi meie maal on taarausk liikumas. Jah, seda kõike võime ju teha, kuid me peame teadma seda, et asjade sisu on see, millest me ei saa mööda minna. Kui me räägime valgusest, siis valguse olemas jääb selleks, mis ta on. Aga kui me võrdleme neid inimesi, kes olid enne Kristust või peale Kristus on tulnud nende valgust, võime võrrelda tõesti ükskõik millises ulatuses, räägime küünlavalgusest, lambi, valgusest, kroonlühtri, linna valgusest, räägime kuumaldusest. Aga kui me räägime päikesest, siis päike on see meie maa jaoks, mis kasvab kõik kinni. Kristus on siiski võrreldav päikesega, tan elu, päike, ta oli suurim armastaja, kes kunagi maailma tuli. Ja me teame seda, et kui ka kuu annab oma valgust, siis ometigi see valgus on pärinev päikesest. Ja sellest ei saa meie mööda minna. On ju arusaadav muidugi see et 50 aastat, eriti meie rahva keskel oli see aeg, kus tõesti tehti usku maha ja teism oli levinud ja sellepärast ei ole midagi imestada, kui tänapäeval igasugune moodne elu on võtnud maad igal pool ja kõikjal ja me näeme, et usuasjadki on muutunud mõnevõrra kampaanialikuks. Igasugused usu hullustajat, kes ekstaasis tegutsevad, ei ole veel jumalast, sest ekstaas ei ole tõesti jumalast jumala siiski kaine mõtlemine ja tundmine ja ei ole mõtet nende asjadega tegeleda, aga muidugi demokraatia kudes tingimustes ei ole meil võimalik käsu ja keeluga midagi paika panna, siin peab olema inimene sellest asjast teadlik ja tema oma igatsus peab tõeliste asjade järele olema see et oma jumal iseenesest leida. Kui me vaatame praegust elu ja välist saastust õhu ja vee ja looduse saastast ja võitleme selle vastu siis me peame teadma, et see varjatud vaimne saastamine on see, mis viib ka lõpuks inimkonna hävingule. Ja siin ei ole ka mitte midagi teha. Kui me tänapäevalgi räägitakse igasuguseid rumalusi, mida tahetakse nii-ütelda sisse viia jumalikud asjade juurde, siis see on tõesti väga hukatuslik ja see on saatanliku viimane tipp. Võtame seda asja, kuidas võtame, mitte midagi ei ole siin teha. Me peame sellest aru saama ja seda mõistma ja nendest asjadest hoiduma. Me peame teadma seda, et see viib meid hävingule niisama nagu kunagi Soodoma ja Gomorra linn Viide hävingule. See ei tähenda kaugeltki mitte seda, et jumal kedagi hävingule viiks. Vaid seaduse jõud teeb oma töö, sest tühja kohta ei ole olemas. Kui lakkab olemas suvine soojus, tuleb asemele talvine külmus. Kui lakkab olemast päevane valgus, tuleb asemel ööpimedus. Nii on, kui lakkab olemast headusi, õiguse jumalik, tulete asemel saatanlik kurjus. Sellest oleme teadlikud. Et meid niisugune häving ei tabaks. Selleks peamegi elava jumala poole pöörduma oma hinges, et aitaks meid viisiga, millega tema teab meid aidata. Ja ainult tema on üksi meie lootusi, meie lohutus. Olgu tema abi ja ar meiega. Aamen.