1 00:00:30,070 --> 00:00:33,010 Ka oma suureks eeskujuks iidoliks miks, miks tema 2 00:00:33,010 --> 00:00:35,560 minuga suhtles, on mulle siiamaani arusaamatu. 3 00:00:36,310 --> 00:00:38,260 Nagu tänapäeval öeldakse, et temas on see miski 4 00:00:38,260 --> 00:00:41,710 enne siis vaevlesid need X-faktorid kindlasti rohkem kui üks. 5 00:00:45,900 --> 00:00:49,170 Mina olen ka fänn, me viskasime näppu seal, nii et vähe ei olnud, 6 00:00:49,170 --> 00:00:50,640 et see oli tõesti äge, sellepärast, 7 00:00:50,640 --> 00:00:52,770 et nad olid nii erinevad, nii teistmoodi. 8 00:00:52,880 --> 00:00:56,690 Võib-olla üks parema mainega selliseid ansambleid üldse Eestis. 9 00:02:28,720 --> 00:02:33,070 Sellesse, et et kui sa käid selle 10 00:02:33,070 --> 00:02:35,320 tee nagu algusest peale kuidagimoodi läbi 11 00:02:39,400 --> 00:02:40,660 Kuhu sa iganes jõuad, 12 00:02:41,230 --> 00:02:45,660 siis, siis on kuidagi vägevam, 13 00:02:45,660 --> 00:02:47,850 aga eks aeg näitab, võib-olla see kõik muutub. 14 00:03:12,780 --> 00:03:14,550 Kui see olustik oli tegelikult, et, 15 00:03:17,130 --> 00:03:19,590 See oli ühest küljest nagu ärev, 16 00:03:19,590 --> 00:03:22,140 aga ta oli positiivselt ärev, sellepärast et 88. 17 00:03:22,140 --> 00:03:25,500 aasta kevadel oli olnud ju tegelikult ju Tartu muusikapäevadel 18 00:03:25,500 --> 00:03:29,010 see esimene isamaaliste laulude esitus mis tähendas seda, 19 00:03:29,010 --> 00:03:31,990 et kõik noored ja ka vanemad inimesed, 20 00:03:31,990 --> 00:03:35,440 kõik olid juba valmis millekski teadmata veel, milleks. 21 00:03:45,180 --> 00:03:47,700 See, et, et siis, kui see, see põhiline eestlane olen, 22 00:03:47,700 --> 00:03:49,500 siis tulid ju kõik muusikud välja, Saller oli 23 00:03:49,500 --> 00:03:51,630 seal kaks patsitutid küljes, 24 00:03:51,660 --> 00:03:53,460 et festival, kus minu meelest olid 25 00:03:53,460 --> 00:03:56,220 tal täpilised püksid või midagi niisugust teistmoodi, 26 00:03:56,220 --> 00:03:58,830 oli täna nagu algusest peale ongi teistsugune. 27 00:04:02,740 --> 00:04:06,190 Positiivset energiat oli hästi palju, nii et et ütleme, 28 00:04:06,190 --> 00:04:10,450 kui seal sai alguse see esimene lippudega lehvitamine ja, ja see, 29 00:04:10,450 --> 00:04:12,430 et meiegi oleme, meie võidame, 30 00:04:12,430 --> 00:04:18,040 meie teeme et siis rock summeril see nagu kasvas veel ja veel. 31 00:04:18,890 --> 00:04:20,480 Esimest korda no mitte päris esimest korda, 32 00:04:20,480 --> 00:04:23,120 aga ikkagi võib-olla sellises mastaabis ja sellisel kujul ja 33 00:04:23,120 --> 00:04:28,490 sellises nagu suuruses oli siin korraga nagunii palju. 34 00:04:34,550 --> 00:04:37,160 Ja nende nägemine muidugi inspireeris ja innustas väga paljusid 35 00:04:37,160 --> 00:04:41,930 inimesi ja, ja nendega ühise peaks jagama mina nendega seal laua taga 36 00:04:41,930 --> 00:04:44,300 koos liikumine ja võib-olla üksikute repliikide vahetamine, 37 00:04:44,300 --> 00:04:45,530 need on muidugi kahtlemata midagi sellist, 38 00:04:45,530 --> 00:04:48,890 mida, mida tol ajal muusikut kuidagi väga-väga hindasid ja, 39 00:04:48,950 --> 00:04:50,600 ja mis on nende jaoks tähtis. 40 00:05:02,070 --> 00:05:04,470 Kõik püüdsid teha midagi sellist, kuna oli teada, 41 00:05:04,470 --> 00:05:07,170 et need välismaa kanaleid oli nii palju kohal. 42 00:05:07,550 --> 00:05:09,470 Pääseda siit kuidagimoodi välja, 43 00:05:09,740 --> 00:05:12,440 et natukenegi anda infot sellest mis toimub, eks ole, et äkki 44 00:05:12,440 --> 00:05:15,170 mina jään kellegile meelde ja siis tehti selleks ka hästi palju. 45 00:05:19,980 --> 00:05:21,270 Sellele eelnes ja 207. 46 00:05:21,270 --> 00:05:23,790 aastal hevi Suvi nimeline festival ja tegelikult see 47 00:05:23,790 --> 00:05:27,120 niisugune vabanemisperiood või või nii-öelda okupatsioonist 48 00:05:27,120 --> 00:05:31,020 pääsemise protsess oli, oli ju ju käimas. 49 00:05:51,320 --> 00:05:54,590 Ta oli pime ja, ja masendav aeg. 50 00:05:56,030 --> 00:05:59,570 Et väga paljud läksid ja proovisid kuskil mujal omi asju teha. 51 00:06:12,920 --> 00:06:15,080 Küljest muidugi ei olnud see mingisugune rõõmus sündmus, 52 00:06:15,080 --> 00:06:16,220 teisest küljest oli jällegi tore, 53 00:06:16,220 --> 00:06:17,390 et tal sai seal külas käia 54 00:06:17,390 --> 00:06:19,970 ja 80.-te lõpus üheksakümnete alguses Soomes käimine 55 00:06:19,970 --> 00:06:22,490 oli oli midagi muud kui, kui tänapäeval. 56 00:06:22,910 --> 00:06:26,150 Et see oli ikka täitsa nagu ühest maailmast vist 57 00:06:26,150 --> 00:06:29,990 mustvalgest Nõukogude maailmast värvilisse vabasse maailmaminek. 58 00:06:41,900 --> 00:06:47,510 Muusikalehtede nendelt kuulutustest ja kuulutusteveergudelt, 59 00:06:47,510 --> 00:06:50,330 et otsitakse lauljat ja otsitakse 60 00:06:50,330 --> 00:06:53,480 kidrameest, eks ma siis käisin ka mõnes kohas proovimas, 61 00:06:53,480 --> 00:06:59,330 aga et me need kohad või need bändid, kus ma proovimas käisin, 62 00:06:59,330 --> 00:07:02,050 need ei, ei vastanud minu ootustele 63 00:07:02,050 --> 00:07:06,250 ja ja üldiselt ma olin juba vahepeal mõnes mõttes käega löömas, aga. 64 00:07:07,140 --> 00:07:08,340 Küsin, et kui Eestis öeldakse, 65 00:07:08,340 --> 00:07:11,730 et bänd on väga raske teha ja ei ole võimalusi, kuidas Soomes on? 66 00:07:13,040 --> 00:07:17,150 Täpselt sama raske ja eriti mingit vahet ei ole, aga siis ma tegin 67 00:07:17,150 --> 00:07:20,150 üksi. Töötasin plaadipoes. 68 00:07:21,170 --> 00:07:25,490 Siis ma kuidagi sealtkaudu noh, jälle tutvuda, 69 00:07:25,520 --> 00:07:29,120 inimeste lähed, sebisin kuskil ennast mingisse stuudiosse tööle. 70 00:07:31,400 --> 00:07:34,670 Seal ma seal stuudios, ma olin alguses nagu õpipoiss. 71 00:07:35,720 --> 00:07:40,130 Vahepeal kooris tahtsin seda siis vahepeal, öösel sain tasuta, noh, 72 00:07:40,130 --> 00:07:43,640 vahepeal lindistasid, vahepeal tegin kõike muid asju, 73 00:07:43,640 --> 00:07:44,780 mida stuudios vaja teha. 74 00:07:46,340 --> 00:07:50,420 Mida kõike, ja siis öösel mul oli seal aega omi asju teha, et siis 75 00:07:50,420 --> 00:07:53,750 ma hakkasingi nagu üksi oma tee moosi tegema 76 00:07:53,750 --> 00:07:58,390 ja sellest saigi põhimõtteliselt alguse ka see, et mul oli siis mingil 77 00:07:58,390 --> 00:08:00,850 hetkel meestele mängida mingit materjali, 78 00:08:00,850 --> 00:08:05,920 et ja Smilersi esimesed lood on, ongi tegelikult nagu sellest 79 00:08:05,920 --> 00:08:10,160 perioodist, kus ma üksinda öösiti stuudios demosid teinud. 80 00:08:22,250 --> 00:08:24,540 Konkurentsi on tunda Soome tugevalt. 81 00:08:25,260 --> 00:08:27,210 Eriti tugev konkurents 82 00:08:27,390 --> 00:08:30,240 tähendab meile muidugi ei ole, me oleme konkurentsivaba. 83 00:08:32,040 --> 00:08:33,510 Samasugust ei ole kuskil. 84 00:08:42,720 --> 00:08:45,570 Tegelikult, kui ta sealt hakkas tagasi siiapoole tulema, 85 00:08:45,570 --> 00:08:46,440 siis tema populaarsus 86 00:08:46,440 --> 00:08:48,700 tõenäoliselt tuli siin Eestis palju oluliselt suurem kui see, 87 00:08:48,700 --> 00:08:52,960 mis ta seal tegi ära või ta sai seal põhja alla, et Mayler siin on ka 88 00:08:52,960 --> 00:08:55,510 mingi plaane tulevikuks, ei tahate kuskile välja jõuda? 89 00:08:56,080 --> 00:08:59,170 Tahame ja me tahame, et maailma kuulsaks bändiks, eks 90 00:08:59,170 --> 00:09:02,530 nii, päris Ameerikasse ei lähe 91 00:09:02,530 --> 00:09:05,800 niimoodi juuksed lehvides, et võib-olla, et noh, 92 00:09:06,040 --> 00:09:09,790 saaks väiksemaid klubis ümber Euroopa mängida, et see oleks, sest noh 93 00:09:10,330 --> 00:09:13,720 ja selles suhtes on meil muidugi tulevikuplaanid. 94 00:09:13,720 --> 00:09:15,790 Kõikidel on kõikidel peavadki olema, 95 00:09:15,790 --> 00:09:17,290 sest muidu pole mõtet teha midagi. 96 00:09:18,250 --> 00:09:19,570 Mingeid tulevikuplaane 97 00:09:19,570 --> 00:09:23,440 ja kaugemale eriti kodu keldrist ei jõua mängida. 98 00:09:23,800 --> 00:09:28,000 Paar aastat võtab selle otsa, peab olema loll ja järjekindel. 99 00:09:28,410 --> 00:09:31,770 Sinnamaani tegelikult ma arvan, et Hendrik Sal-Sallerit ei võetudki 100 00:09:31,770 --> 00:09:34,770 kui väga tõsiseltvõetavat muusikat, noh, 101 00:09:34,770 --> 00:09:37,440 niuke punkari on niisugune värk, eks ju. 102 00:09:37,710 --> 00:09:39,630 Aga siis hakkas tulema hoopis teistsugust muusikat, 103 00:09:39,630 --> 00:09:40,230 siis nad hakkasid ise 104 00:09:40,230 --> 00:09:44,100 kirjutada ja hoopis teistsugust meloodiliselt muusikat, hoopis-hoopis, 105 00:09:44,100 --> 00:09:45,840 midagi muud väga hea sõnumiga. 106 00:10:04,480 --> 00:10:08,110 Ütle mulle, Hendrik, mitmendat korda Sago Smilersiga nüüd Eestisse sõidad? 107 00:10:10,310 --> 00:10:12,560 Kus on Smilersiga kolmas kord. 108 00:10:14,060 --> 00:10:16,280 Mida te tegite eelnevatel kordadel Eestis, 109 00:10:16,280 --> 00:10:18,710 kus te mängisite, no esimene kord, kui me 110 00:10:18,710 --> 00:10:21,620 käisime, siis oli ikka väga lahe selles suhtes, 111 00:10:21,620 --> 00:10:24,860 et noh, meil ei ole enam turnee organiseeritud Long lohviga, 112 00:10:24,860 --> 00:10:26,960 käisime Tartus ja Põlvas või oli see 113 00:10:26,960 --> 00:10:32,570 Rapla ja Tallinnas ja inimesi oli igal pool umbes kolm tükki saalis, 114 00:10:32,570 --> 00:10:35,810 et nüüd kui käisime jaanuaris või veebruaris, 115 00:10:35,810 --> 00:10:39,630 mis see nüüd oli, siis oli kas ümber orgunn, saalid täis ja. 116 00:10:40,130 --> 00:10:43,520 Veel küsida, kas Hendrik Sal-Saller kunagi veel Eestisse tagasi tuleb? 117 00:10:44,750 --> 00:10:46,250 Käin ma kogu aeg edasi. 118 00:11:10,730 --> 00:11:12,020 Ma olen näinud seda Smilersi, 119 00:11:12,080 --> 00:11:15,500 mis ei olnud eesti keele ja, ja nii edasi ja nii edasi, 120 00:11:15,500 --> 00:11:18,110 et noh, ma ühe tegu või kindlasti välja tuua, 121 00:11:18,110 --> 00:11:20,060 miks ta Eestis saavutas kiiret edu, 122 00:11:20,060 --> 00:11:22,700 et tegemist oli väga hea 123 00:11:22,700 --> 00:11:26,180 muusikaga, kindlasti tegemist oli ka uue standardiga eesti muusikas 124 00:11:38,640 --> 00:11:40,800 Nii-öelda heas mõttes sellist läänelikku 125 00:11:40,800 --> 00:11:43,440 professionaalsust õhkus nii-öelda igal sammul, 126 00:11:43,440 --> 00:11:47,340 et millised muusikud laval 127 00:11:47,340 --> 00:11:51,120 olid noh, rääkimata heast pillimänguoskusest, 128 00:11:51,120 --> 00:11:55,530 aga selline heas mõttes enesekindlus ja ma ei tea, riietuse imidž. 129 00:12:05,110 --> 00:12:08,320 Ütlemata üks väga-väga oluline firmamärk on nende tohutult hea saun. 130 00:12:09,550 --> 00:12:11,980 Et nad kõlavad hästi kindlasti lahutamatu osa, 131 00:12:11,980 --> 00:12:13,420 on nende väga hea helitehnik, 132 00:12:13,420 --> 00:12:15,430 et ja, ja kindlasti ka see, 133 00:12:15,430 --> 00:12:18,190 mis sealt lavalt nii-öelda näpu alt tuleb, on, on. 134 00:12:24,170 --> 00:12:24,410 See. 135 00:12:24,410 --> 00:12:24,500 On? 136 00:12:27,050 --> 00:12:28,760 Nagu selle võõrad, ärge enam panin, 137 00:12:28,760 --> 00:12:31,880 hüppasid Frida ja Saferi. 138 00:12:33,110 --> 00:12:36,070 Siin on see koopia. Et see on see põhjus, miks ma arvan, 139 00:12:36,070 --> 00:12:40,030 et miks nad ütleme seal kuskil 90.-te lõpus, millal see 140 00:12:40,030 --> 00:12:42,430 Eesti poole rohkem tulema hakkasid, et, et 141 00:12:42,430 --> 00:12:45,490 mis oli kindlasti värske ja, ja, ja, 142 00:12:45,490 --> 00:12:48,070 ja mida hakkasid bändid heas mõttes nagu 143 00:12:48,070 --> 00:12:51,880 jälgima, teeks proovi, ma ei tea, meil on üks uus lugu ka. 144 00:12:55,170 --> 00:12:56,880 Prooviks seda mängida nimelt koos teiega. 145 00:13:03,020 --> 00:13:05,150 Kas keegi teab? 146 00:13:14,550 --> 00:13:16,620 Tegelikult ta laulis eesti keelt ju valesti, eks ju, 147 00:13:16,620 --> 00:13:18,750 kui me ausad oleme, kui me räägime bioloogiliselt, eks ole, 148 00:13:18,750 --> 00:13:22,110 et siis tal rõhuasetused olid valed kõik ja ja laulis teistmoodi, 149 00:13:22,260 --> 00:13:26,470 aga see, millest ta laulis, on mind näiteks isiklikult väga hämmastav. 150 00:13:31,780 --> 00:13:32,740 No küll on nii 151 00:13:34,000 --> 00:13:37,330 Praegu ka praegune stiil on, ma võin jällegi 152 00:13:37,330 --> 00:13:39,130 nüüd kõikjale rängalt nagu eksida või endale 153 00:13:39,130 --> 00:13:40,960 võib-olla natuke liiga teha, aga mulle tundub, 154 00:13:40,960 --> 00:13:46,450 et see on, on mingisugune omamoodi niisugune katse laulda eesti 155 00:13:46,450 --> 00:13:50,220 keelt umbes nii, nagu ta kõlaks nagu natuke inglise keel. 156 00:13:50,820 --> 00:13:53,430 Ehk muuta seda eesti keeles laulmist kuidagi 157 00:13:53,490 --> 00:13:57,660 kõlaliselt niisugusest natukene universaalse maks või, 158 00:13:57,660 --> 00:13:58,740 või nagu rahvusvahelisemaks, 159 00:13:58,740 --> 00:14:02,730 et ta eriti üheksakümnendatel oli, see ju oli see suur küsimus ja 160 00:14:02,730 --> 00:14:04,780 käis käis sellest, kuidas, 161 00:14:04,780 --> 00:14:07,360 kuidas eesti keeles ei olegi võimalik nagu popmuusikat laulda ja. 162 00:14:12,610 --> 00:14:15,280 Ma olen elus väga palju laulutekste teinud, aga see, kuidas üks 163 00:14:15,430 --> 00:14:20,350 noormees julges, äkki seda ei olnud enam, julges äkki laulda oma 164 00:14:20,350 --> 00:14:23,610 lauludes mõtetest, teemadest ja asjadest, millest 165 00:14:23,610 --> 00:14:24,930 me tavaliselt üldse ei räägi. 166 00:14:25,260 --> 00:14:27,930 Ega, aga lauludest ja kõigest sellest oleks otsesõnadega. 167 00:14:27,930 --> 00:14:29,430 Aga et neil on nagu kõik olemas. 168 00:14:30,420 --> 00:14:32,040 Esiteks kõige olulisem, mis, 169 00:14:32,040 --> 00:14:34,710 mis ühe muusika juures peab olema, on meloodia. 170 00:14:35,970 --> 00:14:38,580 Ja, ja need meloodiad ongi kõige olulisemad ja need on 171 00:14:38,580 --> 00:14:40,470 neil äärmiselt hästi õnnestunud. 172 00:14:49,880 --> 00:14:53,720 Teiseks, mis on suhteliselt sihuke ka omamoodi nähtus, on need 173 00:14:53,720 --> 00:14:57,380 laulusõnad. Aga neil on need õnnestunud kuidagi, sellised nad 174 00:14:57,380 --> 00:15:02,050 on noh, no tantsiksid ühest küljest nagu hästi lihtsad, 175 00:15:02,530 --> 00:15:04,090 aga see sõnakasutus on seal kuidagi 176 00:15:04,090 --> 00:15:07,840 selline huvitav ja, ja näete, kui Panaliseerivad niimoodi 177 00:15:08,260 --> 00:15:11,650 nagu ma ei tahaks öelda nagu labasuse piiril nad ei ole sealt kunagi 178 00:15:11,650 --> 00:15:14,470 sammud üle astunud, aga selle piiri lähedal ja see on nagu hästi 179 00:15:14,470 --> 00:15:18,830 selline hästi selline huvitav, huvitav lähenemine, 180 00:15:18,860 --> 00:15:21,690 et sõnad pakuvad seal salleri nagu väga hästi välja ja seal on 181 00:15:21,690 --> 00:15:23,240 siis soovitavad väljendid, mis 182 00:15:23,240 --> 00:15:26,750 on läinud lausa rahvakeelde ja minu jaoks on üks ilusamaid 183 00:15:26,790 --> 00:15:30,030 Lauselaule on täna öösel võib jääda. 184 00:15:30,990 --> 00:15:33,030 Täna ööseks võid jääda, mis võib olla. 185 00:15:56,180 --> 00:15:58,880 Tantsin sinuga tantsin sinuga, taevas on selle loo nimi, 186 00:15:59,270 --> 00:16:02,930 et see on jälle üks lugu, kui sa hakkad seda teksti mõtlema ja minul 187 00:16:02,930 --> 00:16:05,600 oli parasjagu elus niisugune moment, et see lugu läks mul väga hästi 188 00:16:05,600 --> 00:16:09,500 peale, et see nagu noh, muutis minus või, või, 189 00:16:09,550 --> 00:16:12,100 või, või mis see oli ilus moment. 190 00:16:12,580 --> 00:16:17,320 Just, et siis, kui sa mõtled selle teksti lahti, sa mõtled, 191 00:16:17,320 --> 00:16:20,110 et kuidas ikka, ma olen seda enda jaoks kümneid kordi küsinud, 192 00:16:20,110 --> 00:16:24,340 kuidas üks mees, noormees võib kirjutada nii selgelt, 193 00:16:24,340 --> 00:16:27,360 ilusti ilusatest asjadest, eks ole, me ei ütle sulle 194 00:16:27,360 --> 00:16:31,290 kunagi ilusaid sõnu või väga pimedas ruumis, eks ole. 195 00:16:31,500 --> 00:16:33,630 Aga Hendrik Sal-Saller teadsime 196 00:16:46,430 --> 00:16:48,620 Mulle mulle meenus esimesena, kas mul on 197 00:16:48,620 --> 00:16:50,990 neid Smilersi lugudega erinevaid 198 00:16:51,970 --> 00:16:54,700 Nüüdki aga see veel, millegipärast meenub mulle kohe alati 199 00:16:54,700 --> 00:17:00,400 esimesena kui, kui laulu järgi tantsin sinuga 200 00:17:00,400 --> 00:17:03,460 taevas oma naisega poniend Gladys tantsu vihtusid. 201 00:17:04,450 --> 00:17:08,290 Mis ma oskan teile öelda ilusat? Mida tahate? 202 00:17:10,810 --> 00:17:11,350 Seda küll. 203 00:17:14,450 --> 00:17:16,820 Millegipärast millegipärast on mul selline tunne, 204 00:17:16,820 --> 00:17:19,460 et ma üldjuhul ei taha seda lugu kunagi laulda, 205 00:17:19,460 --> 00:17:21,590 ma ei ole seda eriti laulnud ka mitte kunagi. 206 00:17:22,340 --> 00:17:23,990 Pealegi võib sellega olla see jama, 207 00:17:23,990 --> 00:17:26,120 et ei saa mu diktsioonist mitte midagi aru. 208 00:17:44,990 --> 00:17:49,400 Minu pulmas oli niisugune nagu pulmalaul või õhtulaul oli 209 00:17:49,400 --> 00:17:53,030 see Smilersi, käime katuseid mööda ja see on nagu alati, 210 00:17:53,030 --> 00:17:53,990 kui see lugu nagu tuleb, 211 00:17:53,990 --> 00:17:56,810 siis ma alati pean seal eluaeg tantsima. 212 00:17:58,920 --> 00:17:59,250 Küll. 213 00:17:59,250 --> 00:17:59,790 Nii ka. 214 00:18:35,670 --> 00:18:37,920 Aga tänapäeval on muidugi väga lihtne kuulsaks 215 00:18:37,920 --> 00:18:42,150 saada ja, ja väga lihtne mingi hitiga püünele hüpata. 216 00:18:44,010 --> 00:18:47,550 Aga küsimus on selles, et kes suudab, jääb, 217 00:18:57,720 --> 00:18:59,340 Tud, mis kiirusega see lugu 218 00:18:59,340 --> 00:19:02,190 peaks olema, et ta ei tohi olla kõigest väga kiire, väga aeglane. 219 00:19:09,830 --> 00:19:11,570 See sajaprotsendiliselt 220 00:19:11,690 --> 00:19:16,070 võimalik eeldused, et sina teed suurema heiti kui mõni teine vend, 221 00:19:16,070 --> 00:19:17,780 kes, kellel pole õrna aimugi 222 00:19:17,780 --> 00:19:21,050 nendest väikestest lõksudest ja huumorist, mis inimestele mõjuvad. 223 00:19:21,770 --> 00:19:24,680 On, on, muidugi on raske mitte teha, kui, siis kui sa tead. 224 00:19:29,350 --> 00:19:30,730 Ei anna kunagi garantiid, 225 00:19:30,730 --> 00:19:34,030 et, et sellest nüüd saab, et kui oleks maailmas mõni selline inimene, 226 00:19:34,030 --> 00:19:39,880 kes täpselt teab, mis läheb number üheks siis oleks muidugi kurb. 227 00:19:40,810 --> 00:19:41,830 Ei oleks huvitav. 228 00:19:54,840 --> 00:19:58,560 Varem võib-olla oli lihtsam neid teha nüüd aastatega lihtsalt, 229 00:19:59,610 --> 00:20:05,520 ise tõstavad oma lati siis on nagu kuidagimoodi keeruline, keeruline 230 00:20:05,520 --> 00:20:10,290 nagu vahepeal vahepeal toimub niisugune üle mõtlemine, selges tegija. 231 00:20:10,840 --> 00:20:12,580 Ja, ja nüüd selle viimase plaadiga, 232 00:20:12,580 --> 00:20:14,050 mis me tegime, oligi just see, et ma 233 00:20:14,050 --> 00:20:21,370 nagu proovisin saada tagasi seda noh, nagu kõige lihtsamat lihtsamat, 234 00:20:21,370 --> 00:20:25,120 niisugust algusaastate kirjutamisstiili, 235 00:20:25,120 --> 00:20:27,720 et palun see põhjus, miks, miks maailmas 236 00:20:27,720 --> 00:20:30,570 inimestele ikka veel ikka veel väga meeldib peale kõiki 237 00:20:30,570 --> 00:20:32,280 neid pikki aastakümneid on see, 238 00:20:32,280 --> 00:20:37,050 et tehnik kirjutab häid lugusid ja, ja esitab nüüd ausalt 239 00:20:37,640 --> 00:20:41,330 meil teda vaadates, mida sa kuulad sellegi hetkegi hetkegi niisugust 240 00:20:41,330 --> 00:20:44,330 tunnet, et et ta ei ole nende laudade taga 100 protsenti. 241 00:20:46,250 --> 00:20:48,160 Et see ei ole mingisugune 242 00:20:48,160 --> 00:20:51,710 niisugune masinate tehtud asi, mida ta teeb, 243 00:20:51,710 --> 00:20:52,820 et, et seal on ikkagi inimesed. 244 00:21:07,110 --> 00:21:10,180 Alati on platsis alati, nad teevad oma tööd kvaliteetselt ära, 245 00:21:10,180 --> 00:21:13,180 keegi ei kuku lavalt alla ja, ja nii edasi ja nii edasi. 246 00:21:13,900 --> 00:21:14,890 Et selles suhtes võib-olla tahaks. 247 00:21:14,910 --> 00:21:19,020 Isegi sellist sära juurde mulle tundub, ma ei ole Hendrikuga 248 00:21:19,020 --> 00:21:20,520 sellest kunagi rääkinud, mulle tundub, 249 00:21:20,520 --> 00:21:23,370 Hendrik on üks nendest inimestest, kes ei armasta, teab leib, 250 00:21:23,370 --> 00:21:26,820 äkki ta teeb live live kõiki asju ja see on üks asi see, 251 00:21:26,820 --> 00:21:30,620 et kui ma laulan ja ma laulan sulle otse, eks ole, siis noh, 252 00:21:30,620 --> 00:21:33,770 selle ja see jõuab kohale ja see, millest ta laulab, see jõuab kohale. 253 00:21:33,770 --> 00:21:35,450 Teine asi, see, et, et Hendrik on väga otsinud, 254 00:21:35,450 --> 00:21:38,720 et ega ta ju ainult et ta oma omas väljas ei laula, 255 00:21:38,750 --> 00:21:41,360 on ju tegelikult teinud suure orkestriga big bändiga, 256 00:21:41,360 --> 00:21:43,370 ta katsetab ja otsib ja otsib ja, 257 00:21:43,370 --> 00:21:46,010 ja sellega ta tõmbab tegelikult veelgi rohkem endale seda 258 00:21:46,010 --> 00:21:47,930 oma vaatajat-kuulajat juurde. 259 00:21:59,330 --> 00:22:02,690 Et ennekõike muidugi tema isiksus on see, mis, mis on, 260 00:22:03,050 --> 00:22:06,830 on nagu rahvale peale läinud ja, 261 00:22:06,830 --> 00:22:09,890 ja nende viimaste aastatega, kui ta ennem oli niisugune poisike, 262 00:22:09,890 --> 00:22:11,150 nagu ma ütlesin, alguses siin, eks ole, 263 00:22:11,750 --> 00:22:16,820 paks kaks tutti oli peas, siis nüüd ta on tegelikult niisugune asjalik 264 00:22:16,850 --> 00:22:20,310 mees, toreda lapse isa, perekonnapea 265 00:22:20,310 --> 00:22:23,580 oli ja see rahvale kõik meeldib, et ta on usaldusväärne inimene. 266 00:22:39,050 --> 00:22:43,580 Üks väga oluline fakt on kindlasti see mõtlengi eesti keeles loo 267 00:22:43,580 --> 00:22:45,260 jutustamine, storytelling, 268 00:22:45,260 --> 00:22:49,580 et ikkagi see, kes laulab ja seda mõtet nagu edasi annab, 269 00:22:49,580 --> 00:22:53,950 on ise moel või teisel nii mõnegi asja nagu läbi elanud. 270 00:23:06,340 --> 00:23:08,770 Ta on lood, mis on, on 271 00:23:08,770 --> 00:23:13,810 sisukad ja mis on nagu heade viisidega ja mis põhiline, 272 00:23:13,810 --> 00:23:18,310 et meelde jäävad ja kui siin oli juttu, et noh, et on juba küsimuses, 273 00:23:18,310 --> 00:23:22,000 et, et on nagu järgmine põlvkond juba nii-öelda peale kasvanud, 274 00:23:22,000 --> 00:23:23,140 siis ikkagi sellepärast, 275 00:23:23,140 --> 00:23:24,820 et et on, mida kaasa laulda. 276 00:23:31,640 --> 00:23:34,760 Et, et siin on ikkagi see andekus on ikka, 277 00:23:35,270 --> 00:23:36,650 on nagu väga määrava tähtsusega, 278 00:23:36,650 --> 00:23:38,060 et kirjutada häid tekste, 279 00:23:38,060 --> 00:23:41,000 mida lauldakse aastaid ja aastaid hiljemgi. 280 00:25:18,480 --> 00:25:21,870 Minu meelest neil on nagu igaks eluolukorraks ja kuskilt mingist 281 00:25:21,870 --> 00:25:24,600 laulus võtta mingisugused sõnad ja siis noh, 282 00:25:24,600 --> 00:25:26,670 see see koht räägib täpselt nagu minust. 283 00:26:01,830 --> 00:26:04,380 Ma arvan, et ma olen kuulnud igasuguseid laulmist, 284 00:26:04,380 --> 00:26:08,730 aga koroona täna kindlasti selle väga kõrge rõhuga. 285 00:26:10,360 --> 00:26:12,970 Ma nagu suudan väga hästi nagu samastuda nende lauludega, 286 00:26:12,970 --> 00:26:16,000 et võib-olla siis nagu Eesti inimesed oskavadki või noh, 287 00:26:16,600 --> 00:26:18,880 tunnevad nendes lauludes midagi ja leiavad, et 288 00:26:18,880 --> 00:26:21,910 need ongi Eesti Eesti inimesele kirjutatud.