program turistid; {Joonisel paikneb yhe sisse- ning v2ljap22suga kaubandusrajoon. Turistid longivad t2navatel ning t2navanurgalt l2hevad juhuslikus suunas, kuid tagasi ei p88ra. Sissep22s on rajooni all vasakul. Juhul, kui turist satub taas sissep22su juurde, v2ljub ta rajoonist. Mitu % neist j6uab XX t2histatud suvekohvikuni? ___________________ l _ _ _ l l l_l l_l l_l l l _ _ _ l l l_l l_l l_l l l _ _ XX _ l l l_l l_l l_l l l _ _ _ l l l_l l_l l_l l l _______________l l l } uses graph; const turistide_arv=1000; label uuesti; var kohvik, vanakoht, protsent, koht, i : integer; uuskoht : integer; r : byte; abi : real; begin randomize; kohvik:=0; for i:=1 to turistide_arv do begin vanakoht:=0; koht:=1; uuesti: r:=random(4); {Edasine k2ib vasaku ja parema 22re kohta} if ((koht=5) or (koht=9) or (koht=13) or (koht=17)) and (r=1) then goto uuesti; if ((koht=4) or (koht=8) or (koht=12) or (koht=16)) and (r=0) then goto uuesti; if r=0 then uuskoht:=koht+1; if r=1 then uuskoht:=koht-1; if r=2 then uuskoht:=koht+4; if r=3 then uuskoht:=koht-4; {Tingimused sellex, et ei v2ljux skeemist. Saan turisti uue asukoha.} if (uuskoht<>vanakoht) and (uuskoht<21) and (uuskoht>0) then begin vanakoht:=koht; koht:=uuskoht; end; {Kui pole joudnud eesm2rgile, j2tkab turist jalutamist} if (koht<>11) and ((koht<>1) or (vanakoht=0)) then goto uuesti; {Kui turist jouab kohvikusse} if koht=11 then kohvik:=kohvik+1; {teisel juhul on turist skeemist v2ljunud} end; protsent:=round((kohvik/turistide_arv)*100); writeln('Suvekohvikuni j6uab ',kohvik,' turisti, seega ',protsent,'%.'); readln; end.