Kui tahta mingit matemaatilist graafikut kujutada arvutiekraanil, tuleb punkti koordinaadid graafikul teisendada koordinaatideks ekraanil. Esmane erinevus on, et graafikul suundub enamasti x-telg paremale ning y-telg üles, arvutiekraanil Pascal-keele graafikavahendeid kasutades suundub aga x-telg paremale ja y-telg alla.
  Nagu joonisel, nii ka ekraanil on võimalik kujutada graafikust korraga vaid mingit osa. Tuleb määrata, millises vahemikus x-teljel ning millises y-teljel on vaja graafikut näidata.
  Kui soovime graafikut näidata näiteks piirkonnas 0<x<500 ja 0<y<400 või mõnes muus piirkonnas, kus näidatav piirkond hõlmab skaalast paarsada jaotist, siis saab teha nii, et üks jaotis skaalal vastab ühele punktile ekraanil. (Kui joonistaksime näiteks funktsiooni y=x graafikut piirkonnas 100<x<300, siis võiks punkti x-koordinaat graafikul vastata punkti x-koordinaadile ekraanil.) Y-telje puhul tuleb arvestada, et arvuti y-telje positiivne suund on allapoole, graafikul aga ülespoole. y=x graafiku korral sobiks näiteks, kui x=y=100 korral oleks x ekraanil 100, y aga 400. x=y=101 korral x oleks 101 ning y oleks ekraanil 399. Niimoodi edasi, et kuni x jõuaks 300-ni, siis y oleks ekraanil 400-300=100, ehk üldisemalt y=400-x. Sellist funktsiooni joonistav programm näeks välja järgmine:

program graafik;
uses graph;
var x, y:integer;
{$I graafika.pas}

begin
 KaivitaGraafika;
 for x:=100 to 300 do begin
  y:=400-x;
  putpixel(x, y, white);
 end;
 readln;
 CloseGraph;
end.