TALLINNA PEDAGOOGIKAÜLIKOOL
Teaduskond: matemaatika-loodusteaduskond |
|
Õppekava nimetus eesti keeles |
(õppekava kood) |
INFORMAATIKA (MULTIMEEDIUM JA ÕPISüSTEEMID) |
01.11.2001 |
Õppekava nimetus inglise keeles |
(kinnitatud teaduskonnas) |
INFORMATICS (MULTIMEDIA AND LEARNING SYSTEMS) |
11.02.2002 |
(kinnitatud ülikooli nõukogus) |
Aste: magistriõpe |
Andmed õppekava akrediteerimise kohta: |
Maht ainepunktides: 80 AP |
Nominaalne õppeaeg aastates: 2 |
Vastuvõtu tingimused: bakalaureusekraad või sellele vastav kvalifikatsioon Erinõuded: arvutikasutusoskused AO tasemel Sisseastumiseksam: kutsesobivus |
Eesmärgid: Teadmised ja oskused, mis võimaldavad iseseisvalt arendada kaasaja nõuetele vastavat multimeediumivahenditel põhinevat õpitarkvara ning realiseerima neid erinevates keskkondades (CD, Internet); lõpetaja võib töötada tarkvara arendajana või tarkvaraprojektide juhina haridusasutuses või mistahes multimeediumipõhist tarkvara arendavas ettevõttes, aga samuti jätkata õpinguid doktoriõppes. |
Õppekava ja õppetöö korralduse lühikirjeldus. Valdkonnaained: 14 AP Erialaained: 40 AP Vabaained: 6 AP Magistritöö: 20 AP Õppetöös on suhteliselt suur osakaal iseseisval tööl (ühes ainepunktis keskmiselt 28 tundi), kusjuures esimene õppeaasta on põhiosas pühendatud auditoorsele õppele ja teine õppeaasta uurimistööle ning magistritööga seotud tegevusele (individuaalkursused, seminarid, magistritöö kirjutamine). Õppetöö toimub tsükliõppena. Lõpetamise tingimused: õppekava läbimine ja magistritöö kaitsmine. |
Lõpetamisel väljastatavad dokumendid: magistridiplom ja akadeemiline õiend |
Antav kraad: magistrikraad informaatikas |
INFORMAATIKA (MULTIMEEDIUM JA ÕPISÜSTEEMID) KOOLITUSPROGRAMM
Valdkonnaained 14 AP
Aine kood |
Õppeaine nimetus |
AP |
Hindamisviis |
MMG 7001 |
Matemaatiline modelleerimine ja simuleerimine |
4.0 |
E |
MLR 7001 |
Kaasaegne füüsika |
4.0 |
E |
MII 7001 |
Veebipõhised õpikeskkonnad |
3.0 |
H |
Valdkondadevaheline valikaine (valida 3 AP) |
|||
EKA 7002 |
Andragoogika |
3 |
H |
FEL 7003 |
Argumenteerimine ja retoorika |
3 |
H |
MIA 7002 |
Andmeanalüüs |
3 |
H |
SFF 7001 |
Kaasaja eetika ja sotsiaalfilosoofia probleeme |
3 |
H |
SAP 7035 |
Euroopa Liidu institutsioonid ja poliitikad |
3 |
H |
SOT 7002 |
Projekti kavandamine ja juhtimine |
3 |
H |
Erialaained 40 AP + magistritöö 20 AP
Aine kood |
Õppeaine nimetus |
AP |
Hindamisviis |
MII 7002 |
Multimeediumi disain |
4.0 |
E |
MII 7003 |
Multimeediumi arendamine |
4.0 |
E |
MII 7004 |
Multimeediumi tootmine |
4.0 |
H |
MII 7006 |
Multimeediumipõhise õpisüsteemi disain |
3.0 |
H |
MII 7005 |
Hüpermeediumipõhise tarkvara stsenaariumid ja tekstiloome |
3.0 |
H |
EKT 7001 |
Infotehnoloogia õppekavaarenduses |
3.0 |
H |
MII 7007 |
IT-projektide juhtimine |
4.0 |
H |
MII 7009 |
Erialaseminar |
4.0 |
A |
MII 7015 |
Eriala individuaalained |
5.0 |
H |
MII 7016 |
Magistritöö |
20.0 |
E |
Valikained (valida 6 AP) |
|||
EKT 7002 |
Uurimistöö haridustehnoloogias |
3.0 |
H |
MII 7008 |
Kaugkoolituse tehnoloogia |
3.0 |
H |
EKT 7003 |
Informaatika didaktika |
4.0 |
H |
MII 7030 |
Infotehnoloogia strateegiline juhtimine |
3.0 |
E |
MII 6006 |
Multimeedium |
3.0 |
H |
MII 7040 |
IT-arendamisega seonduvad juriidilised probleemid |
3,0 |
H |
Ainekaardid
Valdkonnaained
MMG 7001 MATEMAATILINE MODELLEERIMINE JA SIMULEERIMINE
4,0 AP 5 32–48 E S
Matemaatiline modelleerimine, tema rakendused. Reaalse elu probleemide matemaatiline abstraktsioon. Modelleerimise erinevaid võtteid (funktsioonide, võrrandite, seoste ja kujutuste abil). Mudelite ehitamise printsiipe. Deterministlikud ja stohhastilised mudelid. Simulatsioon ja vastav tarkvara: Arena, Matlab koos Simulink'iga, Vensim, Stella. Populatsiooni mudelid. Füüsikalisi, informatiivseid, ökoloogilisi ja majanduslikke mudeleid. Miniprojektid.
Õppejõud prof Paul Tammela
MMG 7001 Mathematical Modelling and Simulation
MLR 7001 KAASAEGNE FÜÜSIKA
4,0 AP 4 32-32 E S
Klassikalisest füüsikast enne kvantfüüsika teket. Osakesed, lained ja kvandid. Kvantfüüsika põhitõed. Kvantarvutid. Aatomi ehitus. Aatomituum ja tuumaenergia. Termodünaamika printsiibid. Entroopia. Aeg ja ruum, nende suhtelisus. Elektri- ja magnetvälja võrrandid. Elektromagnetväli. Pooljuhid ja pooljuhtseadmed. Elementaarosakesed ja väljad. Kvantväljateooriad. Kõrge energia füüsika ja tänapäevane osakeste füüsika eksperiment. Kiirendid ja detektorid. Aeg-ruumi kõverus ja must auk. Suur Pauk. Universumi areng.
Õppejõud dots Ain Ainsaar
MLR7001 Modern Physics
MII 7001 VEEBIPÕHISED ÕPIKESKKONNAD
3,0 AP 3 12-12 H S1
Interaktiivse õpikeskkonna loomine WWW-s: Java, CGI, JavaScript, Flash jm. Interaktiivse sõnumi disain: reeglid, standardid, evalvatsioon, näited. Interaktiivse sõnumi disain JavaScripti kasutades: dokument-objekt mudel, JavaScripti süntaks, JavaScripti programeerimise alused. MacroMedia teadmusobjektide kasutamine interaktiivse veebipõhise õpikeskkonna kujundamisel.
Õppejõud õp Jaagup Kippar
MII 7001 Web Based Learning Environments
Valdkondadevahelised valikained
EKA 7002 ANDRAGOOGIKA
3,0 AP 3 30-18 H K
Kursuse eesmärgiks on luua valmisolek täskasvanukoolituse juhtimiseks ja administreerimiseks ning täiskasvanu õppimise toetamiseks erinevates töövaldkondades. Kursuse jooksul saadakse ülevaade täiskasvanuharidust ja täiskasvanukoolitust käsitlevatest teoreetilistest ja praktilistest seisukohades, täiskasvanuhariduse ja täiskasvanukoolituse arengust, antakse ülevaade täiskasvanu õppimist käsitlevatest teooriates; analüüsitakse täiskasvanukoolituse seoseid elukestva õppe strateegiaga, töö- ja tööjõuturu problemaatikaga, omandatakse praktilisi oskusi koolituse juhtimiseks riigi- ja erasektori organsatsioonides.
Õppejõud dots Larissa Jõgi, lekt Katrin Karu
EKA 7002 Andragogy
FEL 7003 ARGUMENTEERIMINE JA RETOORIKA
3,0 AP 3 32-16 H S
Retoorika ajalugu. Argumendiõpetus. Demagooiavõtted: argumentum ad hominem, argumentum ad populum, emotsionaalne ja keeleline mõjutamine. Meediatekstide analüüs. Avalik kõne. Kõne koostamine ja esitamine. Audiovisuaalsed vahendid. Stiil ja kõnekujundid. Kuulamisõpetus.Väitluskunst. Tõestamis ja ümberlükkamiskohustus
Õppejõud assist Katrin Aava
FEL 7003 Argumentation and Rhetoric
MIA 7002 ANDMEANALÜÜS
3,0 AP 4 20–40 H K
Kvantitatiivsed ja kvalitatiivsed meetodid sotsiaalteadustes. Empiiriliste uuringute läbiviimise põhietapid. Statistiline andmestik ning selle töötlemine. Statistiliste tunnuste tüübid. Kirjeldav statistika e andmete kokkuvõtu- ning esitlusmeetodid: erinevad tabelid, diagrammid ja arvnäitajad. Seoste kirjeldamine: seosekordajad ning risttabelid. Sobiva analüüsi- või esitlusmeetodi valik. Üldkogum ja valim. Statistiline järeldamine: üldkogumi arvnäitajate hindamine, statistilised olulisustestid. Parameetrilised ja mitteparameetrilised analüüsimeetodid. Lisaks teoreetilistele teadmistele ja praktilistele oskustele andmeanalüüsist antakse kursuse käigus ka oskused tuntud statistikapaketi SPSS kasutamiseks.
Õppejõud assist Katrin Niglas
MIA 7002 Data Analysis
SFF 7001 KAASAAJA EETIKA JA SOTSIAALFILOSOOFIA PROBLEEME
3.0 AP 3 32-16 H S
Kaasaja filosoofia mõiste. Sotsiaalfilosoofia. Sotsiaalfilosooofia kujunemine. Sotsiaalfilosoofia liigid. Sotsiaal -ja ajaloofilosoofia. Sotsiaalfilosoofia ja moraal. Sotsiaalne kommunikatsioon. Kommunikatsiooni liigid. Kontekstualism ja relativism. Kaasaegse sotsiaaleetika peamised suunad. Õiglus.
Õppejõud prof Siobbhan Kattago, prof Eero Loone, prof Mart Raukas
SFF 7001 Contemporary Social Philosophy
SAP 7035 EUROOPA LIIDU INSTITUTSIOONID JA POLIITIKAD
3,0 AP 3 32–16 H S
Kursus annab põhjaliku ülevaate Euroopa Liidu poliitilisest süsteemist, keskendudes: EL institutsioonide tasakaaluvahekordade määratlemisele ja seadusloome protsessile; liikmesriikide ja kandidaatriikide valitsemisinstitutsioonide ja teiste riikide osalejate rollile Euroopa Liidu poliitilises süsteemis; liikmesriikide eurointegratsiooni koordinatsioonimehhanismidele, administratiivkultuuridele ja EL tasandilt tulenevatele muutustele riikide valitsemissüsteemides; Euroopa Liidu legitiimsuse tagamise vahenditele ja meetoditele; parteisüsteemile ja valimissüsteemile; poliitika kujundamise protsessile EL tasandil ning Euroopa Liidu poliitikate struktuurile ning otsustusmehhanismidele poliitikate lõikes. Kursus aitab mõista Euroopa Liidu keerukat ja mitmetahulist poliitilist süsteemi ja analüüsida muutusi, mis tulenevad riikideülese tasandi lisandumisega rahvusriikide poliitilisele süsteemile.
Õppejõud õp Keit Kasemets
SAP 7035 European Union Institutions and Politics
SOT 7002 PROJEKTI KAVANDAMINE JA JUHTIMINE
3,0 AP 3 28–20 H S
Projekti mõiste, liigid, ajalugu. Projektid organisatsioonides. Projektorganisatsiooni struktuur. Projekti etapid, sisendid ja väljundid. Eeletapp: probleemanalüüs, ideede genereerimine. Eeluuring: tegevusala jm taustauuringud, turu-uuring, riskianalüüs, SWOT-maatriks. Ülesande ja eesmärkide formuleerimine. Projektettepanek, konkurss. Planeerimine ja plaan: tegevuste, kvaliteedi, aja-, raha-, ja inimressursi planeerimine. Juhtimisplaan. Projekti läbiviimine: juhitüübid, meeskonnatöö, motiveerimine, konfliktide ennetamine ja lahendamine, tegevuskeskkonna muutustele reageerimine, plaanide uuendamine, suhtlemine sidusrühmadega. Projekti lõpetamine: tulemuste analüüs, hinnang, lõpparuande koostamine. Projektijuhtimise tarkvara.
Õppejõud lekt Sigrid Salla
SOT7002 Project Planning and Management
Erialaained
MII 7002 MULTIMEEDIUMI DISAIN
4,0 AP 5 18-18 E S2
Inimese ja arvuti interaktsiooni (HCI) disain: sissejuhatus, inimesed ja arvutid (sisend-väljundseadmed, interaktsiooni tüübid, kasutajatugi, meeskonnatöö), interaktsiooni disaini meetodid, kasutajakeskne disain, disainerite tugi (juhised, standardid, põhimõtted), hindamine (hindamise roll, vaatlused, monitooringud, kasutajahinnangud, eksperimendid, evalvatsioonimeetodid). Interaktiivse multimeediumi arendusvahendid: multimeediumi autorsüsteemid (ülevaade, klassifikatsioon, kasutamine), hüpertekstipõhised õpitarkvara arenduskeskkonnad (ülevaade, klassifikatsioon, kasutamine).
Õppejõud assist Andrus Rinde
MII 7002 Multimedia Design
MII 7003 MULTIMEEDIUMI ARENDAMINE
4,0 AP 5 18-18 E K1
Digitaalse meediumi ja multimeediumi loomine: graafilise ja helilise informatsiooni digitaliseerimine, operatsioonisüsteemi toetus, multimeediumi autorsüsteemide tüübid, multimeediumi rakenduste distributsioonid (CD, WWW, hübriid). Multimeediumi rakenduste disain ja arendamine: kommunikatsiooni alused, rakenduste disain, tekstiloome ja stsenaariumid, interaktsioon ja ekraani disain. Multimeediumiprojekti juhtimine, projektijuhtimistarkvara tugi.
Õppejõud dots Jaak Henno, assist Andrus Rinde
MII 7003 Multimedia Development
MII 7004 MULTIMEEDIUMI TOOTMINE
4,0 AP 5 18-18 E K1
Sõnum, infomüra; erinevad meedialiigid, nende kasutamine kommunikatsioonis, nende esitus analoog- ja digitaalkujul, digitaliseerimine ning redigeerimine: tekst, vektor- ja rastergraafika, digitaliseeritud heli ja MIDI, digitaalne video, animatsioon, meediafailide tihendamine; graafika, audio- ja videokompressioon, operatsioonisüsteemi (Windows) tugi, ressursid ja klipid.
Eeldusaine MII 7002, MII 7003
Õppejõud assist Andrus Rinde
MII 7004 Multimedia Production
MII 7005 HÜPERMEEDIUMIPÕHISE TARKVARA STSENAARIUMID JA TEKSTILOOME
3,0 AP 3 12-12 H K2
Teabe edastamise eripära ja selle edastamise võimalused arvutikeskkonnas. Arvutitekstide tüpoloogia ja kultuurisemiootiline interpretatsioon. Klassikalisi lähenemisi stsenaariumide kirjutamisele. Hüpermeediumitoote stsenaariumide vajadused: kohandusi ja uuendusi. Arvutitekstide koostamine lähtuvalt otstarbest ning sidumine loogiliseks tervikuks: elemendid ja protsessi käik. Näitlikustamise põhimõtted.
Õppejõud lekt Loone Ots
MII 7005 Storyboarding and Scriptwriting for Multimedia Based Software
MII 7006 MULTIMEEDIUMIPÕHISE ÕPISÜSTEEMI DISAIN
3,0 AP 3 12-12 H K2
Interaktiivse õppimise alused: ülevaade õpiteooriatest, objektivistlikud ja konstruktivistlikud õppimise paradigmad, õppimine arvutite ja multimeediumivahendite toel, arvutipõhise õppega seonduvad psühholoogilised probleemid. Multimeediumipõhiste õpisüsteemide näiteid: simulaatorid, elektroonilised õpikud, virtuaalsed suhtlemiskeskkonnad, jõudluse elektroonilised tugisüsteemid. Õpidisaini põhimõtted ja mudelid. Õpisüsteemi disaini elutsükkel: vajaduste analüüs, eesmärkide sõnastamine ja hindamisinstrumentide loomine, õppesisu valik ja järjestamine, õppematerjalide valmistamine, õpisüsteemi evalvatsioon, juurutamine. Erinevate meedialiikide kasutamine õppetöös ja õppetarkvaras, ideed, probleemid ja tavad. Erinevate meedialiikide kasutamise rentaablus, kujundamispõhimõtted ja tarkvara ülesehitus erinevate vanusegruppide ja erinevate õppeainete jaoks. Valikud ja kompromissid, CD või Internet, erinevad autorsüsteemid, mida ja millal kasutada.
Eeldusaine MII 7002
Õppejõud assist Andrus Rinde, lekt Mart Laanpere
MII 7006 Design of Multimedia Based Learning Software
EKT 7001 INFOTEHNOLOOGIA ÕPPEKAVAARENDUSES
3,0 AP 3 12-12 H S1
Infoühiskond ja haridus: müüdid ja muutustetrendid. Infotehnoloogia rollid üldhariduskooli riiklikus õppekavas: informaatika valikaine, infotehnoloogia kui ainekavu läbiv teema ja kooliuuenduse katalüsaator. Infotehnoloogia läbiva teemana kooli õppekavas. Põhikooli lõpetaja IKT-pädevused, nende integreerimine ainekavadesse. Ainealase õpitarkvara hindamine, valik ja kasutamine koolis. Tavalise kontoritarkvara ja Interneti kasutamine ainetunnis. Infotehnoloogial põhinevate ainetevaheliste õpiprojektide ettevalmistamine, läbiviimine ja hindamine, nende sidumine kooli õppekavaga. Õpetajate meeskonnatöö kooli õppekava kujundamisel. Õppekavaarenduse tarkvara.
Õppejõud lekt Mart Laanpere
EKT 7001 ICT in Curriculum Development
MII 7007 IT-PROJEKTIDE JUHTIMINE
4,0 AP 4 28-8 H K1
Projekti mõiste. Projektitaotluse etapid. Põhilised projektide finantseerimise viisid, vastavad teabeallikad. Projektikoostamise algatamine. Projekti kava koostamine. Projektitaotluste vormistamine. Soovituste ja retsensioonide kirjutamine. Projektitaotluseelne ja -järgne PR-tegevus. Projekti käivitamine: projekti juhtimisplaani koostamine, infohalduse kavandamine, täitjate kohustuste ja õiguste määratlemine. Projekti jooksev juhtimine: koosolekud, kvaliteedikontroll, aruandlus, ressursijaotus, projektimeeskonna koolitus. Projektitäitmiseks soodsa keskkonna loomine: täitjate pühendumuse taotlemine, aktiveerimine, meeskonnatöö; konfliktide käsitlemine. Projektijuhtimisega seotud standardid. Projektijuhtimise tarkvara.
Tarkvaraprojektide spetsiifilised omadused. Tarkvaraprojekti elutsükkel, selle faasid ja etapid. Tarkvaraprojektide enamkasutatavad mudelid. Muudatuste juhtimine. Tarkvaraprojekti kavandamine. Nõuete väljatöötamine. Kvaliteedikindlustus. Tarkvaraarhitektuur, selle vaated. Kavade täpsustamine. Etapi kavandamine ja täitmine. Tarkvaraprotsessi kvaliteeditasemed (CMM ja SPI näidetel). Tarkvarameetrika, kulutuste mudelid (COCOMO näitel). Kaasuste analüüs.
Õppejõud prof Peeter Normak
MII 7007 Management of IT projects
MII 7009 ERIALASEMINAR
4,0 AP 4 0-40 A K
Erialaseminaril käsitletakse üliõpilaste individuaalainetele ja magistriuuringutele tuginedes valdkonna kõige aktuaalsemaid probleeme. Käsitletakse arutatavate probleemide olemust, nende kujunemist ajaloolises perspektiivis, aga samuti aktuaalsust (st põhilisi rakendusvõimalusi momendil ja tulevikus) seda nii rahvusvahelises kui Eesti mõõtmes.
Õppejõud prof Peeter Normak, assist Andrus Rinde, lekt Mart Laanpere
MII 7009 Speciality Seminar
MII 7015 ERIALA INDIVIDUAALAINED
5,0 AP 0 H S/K
Eriala individuaalaine eesmärgiks on süstemaatiliste teadmiste saamine magistritöö teemaga seotud spetsiifilistest probleemidest. Aine raames õpitavate teemade loetelu, kasutatavad õppematerjalid ning muud õppimise ja arvestusega seotud regulatsioonid määrab magistritöö juhendaja. Magistritöö juhendaja nõusolekul võib eriala individuaalainena võtta ka mingi kodu- või välisülikoolis õpetatava kursuse.
Õppejõud Eriala õppejõud
MII 7015 Individual Studies
MII 7016 MAGISTRITÖÖ
20,0 AP 0 E K
Magistritöö koosneb soovituslikult kahest osast: 1) teoreetiline osa, kus käsitletakse IKT hariduses rakendamise mingit aktuaalset probleemi ja 2) rakenduslik osa, mis seisneb esimeses osas uuritu alusel kas üldhariduskooli õppekavas oleva mingi teema jaoks tervikliku tarkvaratoote loomises, selle pedagoogilises katsetamises ja järelduste tegemises või elektroonilise õpikeskkonna mingi komponendi realiseerimises, pedagoogilise eksperimendi läbiviimises ja asjakohaste metoodiliste soovituste väljatöötamises.
Õppejõud Eriala õppejõud
MII 7016 Master Thesis
Eriala valikained
EKT 7002 UURIMISTÖÖ HARIDUSTEHNOLOOGIAS
3,0 AP 3 12-12 H S1
Haridustehnoloogia määratlusi. Haridustehnoloogia kui uurimisvaldkond ja eriala. Haridustehnoloogia arengulugu programmõppest veebipõhiste õpikeskkondadeni. Haridustehnoloogia kitsam käsitus: tehnilised vahendid hariduses. Haridustehnoloogia laiem käsitus: õpidisain kui tehnoloogiline protsess. Mikro-, meso- ja makrotasandi õpidisain. Haridustehnoloogia alase uurimistöö meetodid. Uurimistöö kavandamine, andmete kogumine ja töötlus. Uurimisaruande koostamine.
Õppejõud lekt Mart Laanpere
EKT 7002 Educational Technology
MII 7008 KAUGKOOLITUSE TEHNOLOOGIA
3,0 AP 3 12-12 H K2
Ülevaade kaugkoolituse tehnoloogia ajaloost ja hetkeseisust maailmas. Alternatiivsed kaugkoolitustehnoloogiad tänapäeva kõrghariduspraktikas (Avoin Yliopisto, Fernuniversität ja Open University näidete põhjal). Kaugkoolituse õpikeskkond. Video- ja audiokonverents kaugkoolituses. Õppija tugi, tuutori roll. Virtuaalne ülikool. Kaugkoolitustehnoloogiate standardiseerimisprojektid Euroopas ja Ameerikas (IMS projekt, Dublin Core, IEEE õppematerjalide standardid). Veebipõhised kaugkoolituskeskkonnad: VIKO, BlackBoard, Origo, LearningSpace, WebCT. Kaugkoolituskursuse õpidisain: kursuse ainekava (süllabuse) koostamine, õpikeskkonna kujundamine, õppematerjalide koostamine, interaktiivsete harjutuste ja testide loomine, rühmatöö-ülesannete kavandamine. Kommunikatsioon ja koostöö WebCT kursusel. WebCT kursuse läbiviimine, haldamine ja evalvatsioon.
Õppejõud lekt Mart Laanpere,õp Reelyka Rannala
MII 7008 Distance Education Technology
EKT 7003 INFORMAATIKA DIDAKTIKA
4,0 AP 4 24-24 H K2
Sisu: Ainedidaktika ülesehitus, selle kolm keskset komponenti- eesmärgid, sisu, meetodid. Kooliinformaatika koht, eesmärgid ja sisu Eesti üldhariduskooli riiklikus õppekavas, võrdlus teiste riikide õppekavadega. Informaatika õpetamise ajalugu ja tulevikutrendid Eestis ja maailmas. Kooli tasandi informaatika ainekava koostamine. Informaatikatunni kavandamine ja läbiviimine. Õpiülesanded ja hindamine kooliinformaatikas. Informaatika kui integreeriv ja integreeritav õppeaine. Informaatika ja infotehnoloogia ainekavu läbiva teemana kooli õppekavas, infotehnoloogial põhinevad ainetevahelised õpiprojektid. Metoodika küsimusi: presentatsioonivahendid ja õppetöö haldamise tarkvara, aktiivõpe ja rühmatöö informaatikatunnis. Elektrooniliste õppematerjalide ja automatiseeritud testide koostamine.
Õppejõud lekt Mart Laanpere
EKT 7003 Didactics of Informatics
MII 7030 INFOTEHNOLOOGIA STRATEEGILINE JUHTIMINE
3,0 AP 4 24-8 E K1
Aine eesmärgiks on IT juhtimise strateegia kavandamise ja strateegia elluviimise metoodikate omandamine. IT organisatsioon, inimesed. Protsessid, monumentaal- ja agiilmetoodikad. Tehnoloogiad: mitmekihilised rakendused, komponenttehnoloogia, andmehodlad, otsustussüsteemid. Total Cost of Ownership IT strateegias. Andmeturbe korraldus. Firma strateegiline plaan. Firmade strateegiliste plaanide analüüs.
Õppejõud dots Paul Leis
MII 7030 ICT Strategic Management
MII 6006 MULTIMEEDIUM
3,0 AP 4 15-45 H S
Multimeediumi olemus ja põhimõisted. Peamised disainireeglid ja kujundamise algtõed. Teksti kasutamine, erinevate kirjatüüpide ja -stiilide kasutamine. Elementaarne helisalvestus. Multimeedia tarkvara koostamine kasutades autorsüsteeme Multimedia ToolBook ning Macromedia Authorware. Multimeedium Internetis.
Õppejõud assist Andrus Rinde
MII 6006 Multimedium
MII 7040 IT-ARENDAMISEGA SEONDUVAD JURIIDILISED PROBLEEMID
3,0 AP 4 24-4 H S2
Autoriõiguse koht õigussüsteemis. Õiguse allikad. Seadused ja seaduse alusel antud õigusaktid. Autoriõigus ja teised intellektuaalse omandi kaitse vormid. Autoriõigusega kaitstavad teosed. Arvutiprogrammide kaitse. Autorilepingud. Lepingute sõlmimise üldpõhimõtted. Autoriõiguste ülemineku tehingulised alused. Litsentsid. Lepingute ja lepinguväliste kohustuste seadus ja autorilepingud. Autoriõigusega kaasnevad õigused. Andmebaaside kaitse.
Õppejõud lekt Eero Johannes
MII 7040 Legal Issues Related to IT-Development